Ulaganjem u dodatnu zaštitu mašine, posebno motora (nadgledanje preopterećenja i podopterećenja, pregrevanja, preopterećenja namotaja, prekoračenja struje ili opasnog napona), uz nisku cenu moguće je eliminisati visoke gubitke nastale oštećenjem ili potpunim uništenjem. Potcenjivanje rizika, mašina koje su povezane na mrežu napajanja, kao i uticaj operatora koji su povezani sa radom ovih mašina, u većini slučajeva nije isplativo.
Posebno kod današnjih motora, gde se često u namotaju ugrađuju PTC termistori radi brze procene stvarne temperature motora, veoma je pogodno koristiti releje za nadzor temperature poput TER-7 itd. Ti releji nadgledaju temperaturu namotaja putem ugrađenih PTC termistora. Otpor takvog senzora van motora u hladnom stanju iznosi 1.5 kΩ. Kada temperatura raste, njegov otpor naglo raste, a kada se pređe granica od 3.3kΩ, izlazni kontakt releja onemogućava rad motora. TER-7 ima, na primer, nadzor kvara senzora, koji kontroliše prekid i isključenje senzora. Još jedna sigurnosna funkcija je MEMORIJA. Ako se prekorači temperatura (i izlaz je isključen), izlaz ostaje u stanju greške sve dok operator ne interveniše. Nakon intervencije, moguće je nastaviti rad pritiskom tastera RESET.
Relej za nadgledanje napona (monitoring napona), ova zaštita je pogodna, na primer, za nadzor kvara faze ili za nadzor prekida faze. Ako je potrebno nadzirati prenapon ili podnapon, faznu sekvencu ili asimetriju, poželjno je instalirati relej za nadzor napona, na primer, HRN-43 (upoređivanje napona između faza) ili njegovu varijantu HRN-43N (princip upoređivanja faza sa nulom “N”, gde se takođe nadzire i prekid).
Interesantno područje je i zaštita za trenutni faktor snage cos (fi).
Nadgledanje opterećenja ili preopterećenja (motora, pumpi, itd.), gde prekomerno opterećenje može rezultirati stanjem u kojem se energija isporučuje uređaju, ali nije dovoljno za, na primer, rad rotacionih mašina, što dovodi do preopterećenja namotaja iznad postavljenog limita i može dovesti do zaustavljanja mašine ili pregorevanja motora.
Kod pumpi, situacija je suprotna. Ako pumpa radi bez opterećenja može doći do oštećenja usled neodgovarajuće brzine. Za tu svrhu može se koristiti COS-2 faktor snage.
Mašina ima tzv. vreme za otklanjanje uslova kvara (start motora), što je signalizirano trepćućim žutim LED svetlom, tokom tog vremena izlazi su trajno zatvoreni. Ako se opterećenje isključi, LED svetli i dva releja se ponovo uključuju.
Zbog toga se stvarno nastoji zaštititi specifične mašine. Zavisno od primene, možemo pronaći i druge uređaje za nadgledanje i isključivanje. Bez instaliranja sigurnosnih funkcija, postoji veliki rizik. Da li ikada razmišljamo koliki je taj rizik?